Šajās sacensībās dalībniekiem ir jāsagatavo autonoms robots, kurš spēj pēc iespējas efektīvāk izstumt sāncenša robotu aiz ringa baltās līnijas. Katrā mačā savā starpā sacenšas divas komandas.
2.1. Sacensībās spēkiem mērojas divi roboti. Sacensību mērķis – izstumt sāncenša robotu aiz ringa baltās līnijas.
2.2. Ja jebkura no robota daļām pieskaras laukumam aiz baltās līnijas, robotam konkrētajā cīņā tiek ieskaitīts zaudējums (ja sacensības laukums ir izvietots uz paaugstinājuma, tad zaudējums tiek ieskaitīts, ja jebkura no robota daļām pieskaras virsmai ārpus paaugstinājuma).
2.3. Robotam ir jāiztur 5 sekunžu pauze pēc starta ieslēgšanas. Šīs 5 sekunžu pauzes laikā dalībniekiem ir jāatstāj rings. Ja robots veic kustību agrāk viņam tiek piešķirts zaudējums cīņā. Atkārtota pārkāpuma gadījumā tiek piešķirts zaudējums raundā.
2.4. Pār raunda (mača) uzvarētāju tiek pasludināts robots, kurš pirmais uzvar divas cīņas.
2.5. Viena cīņā ilgst ne vairāk kā 3 minūtes. Ja abi roboti ir vērsti viens pret otru un to kustības ir traucētas vai nenotiek vairāk par 15 sek., tiek piešķirts strīds, un cīņa tiek atkārtota.
2.6. Ja robots neizkustas 10 sekunžu laikā no tiesneša starta signālā, vai gadījumā ja cīņas laikā robots pārstaj veikt autonomas kustības, robotam tiek piešķirts zaudējums.
2.7. Lego sumo robotam tiek piešķirts zaudējums, ja ciņās laikā no robota atdalās detaļa, kuras svars pārsniedz 5 g un izkrīt ārpus ringa (ja detaļa paliek uz ringa, tad netiek piešķirts zaudējums).
2.8. Viena mača laikā (starp cīņām līdz 2 uzvarām), esošās konstrukcijas apzināta detaļu maiņa vai jauno detaļu pielikšana robota konstrukcijai ir aizliegta, izņemot gadījumu ja detaļa ir salūzusi, tad rezerves detaļai jābūt identiskai salūzušajai detaļai.
2.9. Ja pēc cīņas beigām neviens no robotiem nav izstumts aiz ringa robežas, tad par raunda uzvarētāju kļūst robots, kurš atrodas tuvāk ringa centram un kuram ir mazāki bojājumi. Pār bojājumu lielumu lemj sacensību tiesnesis.
2.10. Ja uzvarētāju nav iespējams noteikt augšminētajos veidos, lēmumu par uzvarētāju vai par raunda pārspēli pieņem sacensību tiesnesis.
2.11. Cīņas laikā komandu dalībnieki nedrīkst pieskarties robotiem vai ietekmēt to darbību ar bezvadu ierīcēm. Noteikumu neievērošanas gadījumā stājās spēkā sacensību nolikuma 1. pielikuma 8. punkts.
Sacensību laukums ir melns aplis 77 cm diametrā, ar 2,5 cm platu baltu līniju gar tā ārmalu. Robotiem vienmēr jābūt novietotiem divos pa diagonāli pretējos sektoros. Neviena robota daļa nedrīkst iet pāri ar starta līnijām (zīm zēmāk) norobežotajam sektoram. Nolikšanas brīdī robotam jānosedz baltā līnija vismaz daļēji.
4.1. Komplektējošo daļu ierobežojumi:
- Kategorija LEGO – pieļaujamas tikai LEGO izgatavotās un izplatītās komplektējošās daļas. Robotā konstrukcijā drīkst izmantot tikai NXT 2.0, EV3, Invertor vai Spike iekļautos blokus, motorus un sensorus (atļauto detāļu saraksts). Izmantotajām LEGO detaļām jābūt oriģinālā stāvoklī, un tās nedrīkst pārveidot;
- Brīvās konstrukcijas kategorija – ierobežojumu nav, ja vien netiek pārkāpts sacensību norises noteikumu 1.pielikuma 13.punkts.
4.2. Robota izmēri
Kategorija | Augstums, cm | Platums, cm | Garums, cm | Svars, kg |
Lego | - | 20 | 20 | 1 |
Brīva konstrukcija | - | 10 | 10 | 0,5 |
4.3. Robotam jābūt autonomam.
4.4. Lego kategorijas robotiem apgriezt riepu otrādi (ar iekšpusi uz āru) un/vai likt to uz citas jau uzstādītas uz riteņa riepas ir aizliegts.
4.5. Robots, kurš pēc tiesnešu domām tīšuprāt bojā vai aptraipa citus robotus, vai kā citādi bojā vai piesārņo laukuma virsmu, tiks diskvalificēts uz visu sacensību laiku.
4.6. Dalībniekiem ir tiesības starp raundiem sacensību noteikumu robežās operatīvi veikt izmaiņas robota konstrukcijā (tajā skaitā – remonts, barošanas elementu maiņa, programmas izvēle u.tml.). Noteikumu neievērošanas gadījumā stājās spēkā sacensību nolikuma 1. pielikuma 7. punkts.
Sacensību formāts: Grupu turnīrs + izslēgšanas (play-off) mači
Pirms sacensībām tiek veikta robota tehniskā pārbaude un reģistrācija sacensībām. Sacensību laikā pēc tiesneša aicinājuma, vienam no komandas dalībniekiem 1 minūtes laikā ir jāierodas ar robotu pie ringa. Pretējā gadījumā robotam tiks ieskaits tehnisks zaudējums raundā. Sekojot tiesneša instrukcijām dalībniekam ir jānovieto robotu ringā. Nolikšanas brīdī robotam jānosedz baltā līnija vismaz daļēji. Pēc uzstādīšanas ringā robotu vairs nedrīkst pārvietot uz citu vietu. Pēc tiesneša signāla operators var ieslēgt robotu un palaist programmu. Pirms robotu cīņas sākuma dalībniekiem ir jāatstāj rings. Cīņas apturēšana, turpināšana un pabeigšana notiek pēc tiesneša signāla.